headache

انواع سردرد – طب گیاهی

بهترین دمنوش های گیاهی برای تسکین سریع انواع سردرد

دمنوش های گیاهی می‌توانند به سرعت سردرد را تسکین دهند. بسیاری از دردهایی که برای بدن ایجاد می‌شوند ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که باید آنرا بررسی کرد. سردرد نیز یکی از آنهایی است که با رفع علت ایجاد شده می‌توان به درمان سریع پرداخت.
اما در این متن نمونه‌های مهمی برای تسکین و درمان سردرد ارائه خواهیم کرد که در بسیاری از موارد مؤثر عمل می‌کنند و به سرعت آنرا بهبود می‌بخشند.

دمنوش برای درمان سردرد مفید است؟

برخی افراد باور ندارند که دمنوش برای سردرد می‌تواند مفید باشد. اما بهتر است بدانید که کمترین فایده دمنوش، می‌تواند هیدراته نگه داشتن بدن باشد. بیشترین علت سردردهایی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود، کم آبی بدن است.
حتی سردردهای میگرنی و خوشه‌ای و یا حتی عصبی و استرسی که قوی هستند را با هیدراته نگه داشتن بدن می‌توان دور نگه داشت. گاهی با فعالیت‌های روزانه زیاد، مصرف آب مورد نیاز بدن فراموش می‌شود که در نهایت به ایجاد سردرد منجر خواهد شد.

تاثیر دمنوش برای سردرد

علاوه بر این موضوع دمنوش‌ها می‌توانند فواید بسیاری را به بدن برساند که بسیاری از مواد مغذی را تامین کند و سردرد ناشی از ضعف بدن و ضعف ارگان‌های بدن را از بین ببرد.

بهترین دمنوش برای سردرد شدید

سردرد ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شده باشد. از جمله دلایل آن ممکن است خستگی، سرماخوردگی، استرس، تنش‌های عصبی و کم خونی یا ضعف برخی از ارگان‌های بدن باشد.

فرد با پیدا کردن علت اصلی ابتلا به سردرد می‌تواند نیمی از راه درمان را طی کرده باشد. دمنوش‌هایی که در ادامه این متن معرفی خواهیم کرد تاثیر به سزایی برای تسکین و بهبود هر نوع سردردی به همراه خواهند داشت.

دمنوش ریحان برای بهبود سردرد ناشی از کم خونی

در مواردی که سردر ناشی از ضعف و استرس ایجاد شده باشد، بهتر است از این دمنوش تهیه کرد. سپس 2 یا 3 لیوان از آنرا نوشید تا بهبود یافت. طرز تهیه این دمنوش به روش زیر است:
ریحان خشک به اندازه 1 قاشق (ریحان تازه به اندازه 4 یا 5 شاخه) داخل قوری بریزید.
2 لیوان آب روی آن ریخته و درب آنرا بگذارید.
به مدت 15 دقیقه زمان دهید تا روی حرارت ملایم دم بکشد.
این دمنوش را به اندازه 3 فنجان به همراه نبات یا مقداری عسل، نوش جان کنید تا سردرد به طور کامل بهبود یابد.

دمنوش رزماری بهترین دمنوش برای سردرد

دمنوش رزماری از گذشته تا به امروز به عنوان دمنوشی برای بهبود سردردهای میگرنی و خوشه‌ای به شمار می‌رود. به این معنی است که می‌توان انواع سردرد از خفیف تا شدید را به کمک آن بهبود بخشید.

دمنوش رزماری برای سردرد

این دمنوش به راحتی آماده می‌شود. آنرا به روش زیر تهیه کنید و زمانی که سردرد ایجاد شد 1 الی 2 فنجان از آن بنوشید تا سردرد بهبود یابد.

رزماری خشک 1 قاشق چایخوری (یا 2 عدد ساقه تازه) به همراه 4 یا 5 گل میخک را در قوری بریزید.
روی آن به اندازه 1 لیوان آب جوش اضافه کنید.
20 دقیقه زمان دهید تا کاملا دم بکشد.
آنرا به همراه مقداری نبات نوش جان کنید.

نظر دهید

برای افزودن دیدگاه باید وارد شوید .