balghami-tebgiahi

ویژگی افراد بلغمی مزاج

اصلاح مزاج بلغمی

بلغم چیست ؟برای اصلاح مزاج بلغمی افراد باید غذای رژیمی خود را تغییر دهند و تا حد امکان تغییر محل زندگی نیز می تواند در ارتقای سلامت افراد مؤثر باشد به دلیل طبع سرد و مرطوب افراد با مزاج بلغمی بهتر است تا حد امکان در مناطقی که خشک و گرم هستند زندگی کنند به عنوان مثال زندگی در استان‌های شمال کشور به دلیل بالا بودن میزان رطوبت می تواند سبب ایجاد پا درد کمر درد و قولنج این فرد شود

غذاهایی که بلغمی ها نباید مصرف کنند، شامل انواع لبنیات همچون شیر و ماست، ترشی، شور، گوشت گاو و گوساله (چون طبع سرد هستند)، عدس، قارچ، سیب‌ زمینی، گوشت سفید یعنی مرغ و ماهی (به خصوص برای روماتیسمی‌ها)، میوه ترش و نرسیده، جو برای مثال در سوپ جو یا نان جو، لیمو شیرین، خیار، نارنگی، کیوی، نسکافه و قهوه و چای، کره گیاهی، روغن نباتی، برنج، نوشابه، سوسیس و کالباس و… هستند. این مواد غذایی سبب افزایش بلغم در افراد بلغمی می‌شوند و چنانچه از آنها استفاده می‌کنند، حتماً باید با مصلح همراه باشد.

بهترین صبحانه برای بلغمی ها

صبحانه یکی از وعده‌های مهم غذایی است که نه‌تنها در سلامتی، بلکه در بهبود متابولیسم افراد و در نتیجه جلوگیری از کاهش وزن سریع نقش دارد. برای مزاج بلغمی مصرف برخی از مواد غذایی در صبحانه می‌تواند به سلامت آن‌ها کمک کند و از تجمع بیشتر بلغم در بدن آن‌ها جلوگیری نماید؛ بنابراین در زیر نکاتی برای صرف بهترین صبحانه برای بلغمی ها آورده‌ایم.

بهترین ناهار برای بلغمی‌ها

در بین وعده‌های غذایی روزانه، ناهار را می‌توان وعده‌ای دانست که هیچکس از آن چشم پوشی نمی‌کند. به همین دلیل هر رژیم غذایی که داشته باشید باز هم وعده ناهار در آن وجود دارد به همین دلیل بهتر است در ابتدا نوع مزاج خود را شناخته و سپس بر اساس آن مواد غذایی مناسب را برای ناهار خود انتخاب کنید. خوشبختانه غذا‌های زیادی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها به عنوان بهترین ناهار برای بلغمی‌ها اشاره کرد.

این غذا‌ها عبارتند از: آبگوشت با گوشت گوسفندی، انواع خورشت با فلفل، غذا‌هایی که به صورت کبابی تهیه می‌شوند، انواع آش و سوپ به ویژه آش و سوپی که به همراه ادویه‌های گرم و خشک طعم دار شده باشند، ماست و اسفناج و خورشت آلو اسفناج

نظر دهید

برای افزودن دیدگاه باید وارد شوید .